Gå till innehåll
måndag 16 februari 2026
pos42

NMEA 2000 display

Rekommendera Poster

Hej

Jag letar efter en NMEA2000 kompatibel enhet som bara skall displaya data från mina andra enheter. Har funderat på en NMEA2000 till HTTP gateway (t ex från "seasmart.net") så en webbläsare i telefonen kan displaya över wifi. Men jag vill ha en vädertålig enhet som kan visa data och ses i dagsljus. Denna skall sitta utanför hytten när jag fiskar.

Har tittar på t ex Garmin GMI10. Finns det billigare? Jag ska ju bara ha en "dum" displayenhet...

Tips mottages tacksamt

Mvh

Peo

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Då tanken med detta var att display:a data från en eventuellt framtida Panoptix ekolod så har jag förstått att jag kan glömma det med denna metod..

Jag pratade med Garmin som sade att realtidsdata från ett panoptix ekolod inte är anpassat för NMEA2000 bussen som inte kan hantera datat. De rekommenderade att använda Garmin Helm appen och visa data över wifi då jag har en 721xs enhet med wifi stöd. 

Därmed blir om det blir ett panoptix i framtiden i så fall  en platta som får visa ekolodsdata utanför hytten. Om det nu finns någon som går att titta på i dagsljus...

Peo

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...