Togero 8 Postad 30 Augusti , 2015 (redigerade) Hej, jag skulle testa drevlyften och plötsligt funkade den inte. Det hörs klick från relät när jag trycker knappen neråt för att sänka drevet men det är helt tyst när jag försöker lyfta upp det. Sänkningen verkar funka fint, klick från relä och brum från motorn. Mikrobrytaren funkar som den ska. Jag har felsökt och styrsignalen från brytaren letar sig fram till reläet, jag har bytt relä men problemet kvarstår. Börjar bli lite uppgiven då jag lagt några timmar på det här nu utan framgång. Det enda jag gjort som kan vara kopplat till det här är att jag bytt startbatteri nyligen. Alla tips mottages tacksamt! Redigerad 30 Augusti , 2015 av Togero Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gelis 768 Postad 31 Augusti , 2015 Mät om du har spänningsfall på matarsänningen. Det går tyngre att hissa drevet än att sänka det, dvs går åt mer ström. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Togero 8 Postad 31 Augusti , 2015 Matningen sitter kopplad på motorblocket (jord) och startmotorn (+12V). Motorn startar som den ska så det finns matning. Drevet står ju vertikalt så skillnaden i kraft som krävs mellan att sänka och höja drevet i det här läget är förmodligen försumbar. Battieriet som jag bytt till är ett 95AH AGM-batteri som är starkare än det som jag hade tidigare. Nästa steg i min felsökning blir att lossa 30-anslutningen på relät till vänster i bilden nedan och koppla ihop den med stift 87 på samma relä. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Togero 8 Postad 31 Augusti , 2015 Solved! Det fanns ett brott på styrkabeln från manöverpanelen. Orsakade glapp, tydligen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser