petter_b 49 Postad 30 Augusti , 2015 Jag har inhandlat en ny septitank som jag tänker montera stående "på högkant" bakom toaletten. Nästa steg är att fundera ut hur man ska fästa / staga den i skottet och jag tänkte höra om det finns några bra tips från forumet. Jag tänker att någon sorts spännband skulle fungera men det måste isåfall vara syrafast eller kanske plast. Tanken kommer att vila mot skrovbotten så infästningen behöver "bara" dimensoneras så att tanken inte faller omkull. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 386 Postad 30 Augusti , 2015 Jag beställde min tank med påsvetsade fästöron. Sedan skruvade jag lister på skotten och fäste tanken i dessa. Eftersom min tank när den är fylld väger c:a 70 kg (räknat 1 kilo/liter) är det inte läge att fuska med infästningarna. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
petter_b 49 Postad 30 Augusti , 2015 Jag gjorde diverse modifieringar när jag beställde tanken men missade infästningarna. Den är dock i plast så det kanske går att fixa med något lim. Min är på 80 L så det blir stora krafter när den är full. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser