Gå till innehåll
söndag 15 mars 2026
fjodde

Får inte in backen efter montering endast framåt

Rekommendera Poster

Hur gör ja då är d fel läge på växelföraren i underhuset

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Du har drev förmodar jag? OBS! Jag har bara erfarenhet av Pentas DP-drev!

Med de symptomen du har skulle jag gissa att kopplingen mellan växelvajer och växelförare inte sitter rätt.  En mutter med tapp som gängas på den avslutande gängade metallpinnen på växelvajren. Den monteras med växel i neutral och växelförare i neutral. Skruvas på tills pinnen sitter snyggt mitt i utan spänn eller glapp åt något håll.

Ett plus är, om man är JÄKLIGT LUGN OCH NOGGRANN, så kan man fixa det med båten i vattnet. Skruva oss växelkåpan så är allt tillgängligt, fast ca 2-3 decimeter under vattenytan. Men det finns flera små pillergrejor att tappa i sjön så det är lugnare med lyft båt på land.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Du har drev förmodar jag? OBS! Jag har bara erfarenhet av Pentas DP-drev!

Med de symptomen du har skulle jag gissa att kopplingen mellan växelvajer och växelförare inte sitter rätt. En mutter med tapp som gängas på den avslutande gängade metallpinnen på växelvajren. Den monteras med växel i neutral och växelförare i neutral. Skruvas på tills pinnen sitter snyggt mitt i utan spänn eller glapp åt något håll.

Ett plus är, om man är JÄKLIGT LUGN OCH NOGGRANN, så kan man fixa det med båten i vattnet. Skruva oss växelkåpan så är allt tillgängligt, fast ca 2-3 decimeter under vattenytan. Men det finns flera små pillergrejor att tappa i sjön så det är lugnare med lyft båt på land.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Precis va ja trodde de blir av montering av under hus i morgon o sätta rätt läge på växel föraren i under huset har en kompis som kan de där annars kommer de ta hela sommarn o få till fram o back utan att få båten i havet alpha one gen 1 motor 454 mercrucier

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Mercruiserdrev kan man INTE mecka med båten i vattnet!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hitta felet i dag förkort Växelvajer och båten står på land än

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...