Gäst BonusVita Postad 25 Juni , 2015 (redigerade) Denna båten är byggd 1989 och är väldigt bra utrustad. Ny rigg 2012, nya segel 2014, en 4 taktare yamaha på 30 hästar och väldigt mycket utrustning ombord. Och mig veterligen så är den killen min kompis köpte båten av försteägaren, och han säljer den pga ålderdom. Men tyvärr blir det ingen resa för mig. För min kompis som är mycket mera klarsyntare än mig insåg ju naturligtvis att ett jobberbjudande till en långtidsarbetslös går före en sådan här seglats. Så han entledigade mig, jag får bli med någon annan helg istället. Och han har ju naturligtvis helt rätt på den punkten, det var bara jag som såg jävligt illa ett tag... Ang jobbet så skall jag from måndag nästa vecka köra sima och containers till o från Gbgs hamn på dagtidsarbete för resterande del av sommaren... Och denna åkare har jag arbetat för 2 gånger tidigare och är en av de allra mest seriösaste i branschen då de går i bräschen för det fackliga arbetet och rättvisan inom transportnäringen. Så tredje gången gillt, kanske... Trafikledaren Cattis är även min referens sedan flera år tillbaka! Det var det erbjudandet jag tog, det andra som jag har varit på idag, kunde bara erbjuda några dagar lite då och då... Redigerad 25 Juni , 2015 av BonusVita Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
seglarfreaken 55 Postad 25 Juni , 2015 Denna båten är byggd 1989 och är väldigt bra utrustad. Ny rigg 2012, nya segel 2014, en 4 taktare yamaha på 30 hästar och väldigt mycket utrustning ombord. Och mig veterligen så är den killen min kompis köpte båten av försteägaren, och han säljer den pga ålderdom. Men tyvärr blir det ingen resa för mig. För min kompis som är mycket mera klarsyntare än mig insåg ju naturligtvis att ett jobberbjudande till en långtidsarbetslös går före en sådan här seglats. Så han entledigade mig, jag får bli med någon annan helg istället. Och han har ju naturligtvis helt rätt på den punkten, det var bara jag som såg jävligt illa ett tag... Ang jobbet så skall jag from måndag nästa vecka köra sima och containers till o från Gbgs hamn på dagtidsarbete för resterande del av sommaren... Och denna åkare har jag arbetat för 2 gånger tidigare och är en av de allra mest seriösaste i branschen då de går i bräschen för det fackliga arbetet och rättvisan inom transportnäringen. Så tredje gången gillt, kanske... Trafikledaren Cattis är även min referens sedan flera år tillbaka! Det var det erbjudandet jag tog, det andra som jag har varit på idag, kunde bara erbjuda några dagar lite då och då... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
seglarfreaken 55 Postad 25 Juni , 2015 Ja , det låter ju bra med både båt o jobb. Kul! Hoppas dey lösrr sig med transportseglingen för fin kompis. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst BonusVita Postad 29 Juni , 2015 Jag hoppas inget har hänt... För min kompis seglade iväg ensam i lördags. Jag pratade med honom när han hade vart påväg i några timmar. Sedan dess får jag inte tag på honom. Man får väl hoppas att batteriet i telefonen bara har dött, så det inte är något allvarligare, för jag kommer direkt till telefonsvararen när jag ringer. Men om det är någon som är i området från Stockholms skärgård och ner mot Öland och ser en liten gul katamaran på väg mot Ölands norra udde, så kan ni väl berätta det här! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser