BSven 477 Postad 17 Juni , 2015 Jag tänkte grunda mina skott med epoxi för plasta fast dom och sedan antingen måla eller lacka beroende på var de sitter. Jag tänkte använda "Epifanes Teak superiör". Är det någon som kan säga om den passar att lacka på epoxi eller skall det vara någon särskild typ av lack? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
SeaManiac 37 Postad 17 Juni , 2015 Jag tänkte grunda mina skott med epoxi för plasta fast dom och sedan antingen måla eller lacka beroende på var de sitter. Jag tänkte använda "Epifanes Teak superiör". Är det någon som kan säga om den passar att lacka på epoxi eller skall det vara någon särskild typ av lack? Har inte provat just den lacken, men flera andra av numera bortglömt ursprung. Har aldrig haft några problem med att lacka epoxi. Naturligtvis har jag rengjort och slipat den råa epoxiytan före lackning. Mvh/sea Maniac Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mackey 4 908 Postad 17 Juni , 2015 Jag känner bara till det omvända, epoxi på lack. Det är ok om lacken är 2-komponent. Mackey Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser