Gå till innehåll
torsdag 09 maj 2024
Gäst Erik

Sportbåt i trä

Rekommendera Poster

Gäst Erik

Hej! Jag har börjat drömma om en träbåt. Min erfarenhet av träbåtar och modeller är liten så jag skulle behöva lite hjälp vad jag ska börja söka efter. Jag tänker mig nåt i storlek som en Jofa Sting, som planar, man kan åka vattenskidor efter....men som ser 50-60-tal ut. Vad finns det för modeller? Dåtida och kanske nyare, men med rätt stuk. Även ritningar är av intresse. Är tacksam för all hjälp som kan guida mig i rätt riktning.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej, Jag vet inte vilka ekonomiska ramar som finns men, om du ursäktar min franska, så visst tusan är dolvik-båtarna fina? Den planar tydligen... [LINK]www.dolvik.no/Norma/Norma_drives.jpg[/LINK] Botanisera bland modellerna... [LINK]www.dolvik.no[/LINK] Lycka till med valet av båt! /Wille

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Min trä-sportbåt handbyggdes av en tidigare ägares morfar på 60-talet. Den liknar Wijko Sport eller Ragette. Kan hända byggd efter ritningen som finns i tidningen Nostalgia.

Står mer om detta i denna tråd

http://www.trabatsakuten.nu/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?board=KonstVarv;action=display;num=1120225390

 

 

Här är (några usla) bilder på min båt som är lik den ovan men är ca 4.60 lång (60 cm längre)

http://www.maringuiden.se/u/batteristen/;action=fotoalbum&id=2292

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Enligt min mening så är boesch-båtarna grymt snygga!

kolla på blocket, finns ett par boesch 510 till salu som är från 60-talet.

 

 

Mvh Marcus

 

Senast ändrad av M_Stenborg | 18 juli 2007 | 16:15

post-22746-1394235141,4677_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...