Garpen61 13 Postad 14 Maj , 2015 Jag har bytt det mesta utom drevet. Efter lite bök så har jag fått växlarna på plats och den nya killswitchen funkar bra, i ooch för sig dör motorn iblan, men det tror jag beror på att den är lite kall och så. Hursomhelst, jag justerade in framväxeln och då fick jag inte i backen, micklade lite till med vajerjusteringen och backen var nära att gå i, fram funkade fortfarande bra. För att få backen att slå i ordentligt så fick jag ändra den där justering där man lossar en skruv och skjuter uppåt eller neråt. Nu känns det som om allt står i ytterlägena. Vad beror det på? Slitna kuggar i drevet? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
firefish 245 Postad 14 Maj , 2015 Är "allt" Mercruiser eller är det ett hopkok? Tänker framför allt på reglaget, om det inte har samma slaglängd som Mercruiser för du ju inte vajern långt nog eller hur jag ska uttrycka mig. Jag hade lite krångel med min förra båt med nästan samma drev som du, gen 2. När jag laddat ner Mercruiser-manualer och justerat allt enligt deras procedurer och rekommendationer fungerade det perfekt. Blir ju lätt lite "katten på råttan, råttan på repet" annars om man börjar i fel ände. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Garpen61 13 Postad 14 Maj , 2015 Allt är original, eller nja, killswitshen är köpt på drev. Jag gjorde som du innan jag stoppade båten i sjön. Mätte och hade mig, men det funkade dåligt i verkligheten. Men jag kör som det är nu för det funkar, men det finns inte mycker mer justeringmån. I alla fall inte på backväxeln. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Garpen61 13 Postad 14 Maj , 2015 Allt är original, eller nja, killswitshen är köpt på drev. Jag gjorde som du innan jag stoppade båten i sjön. Mätte och hade mig, men det funkade dåligt i verkligheten. Men jag kör som det är nu för det funkar, men det finns inte mycker mer justeringmån. I alla fall inte på backväxeln. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser