Feskegubben2 0 Postad 18 April , 2015 Jag fick min powertrim-motor utbytt hos auktoriserad mek nu i veckan. Suzuki dt40 1997. Tre dagar fungerade allt frid och fröjd men nu driver den inte. Motorn surrar men inget händer, så nu är den i uppfällt läge och vill inte köra ner. Kan de råkat slarva med ngt vid montering av nya powertrim motorn? Det bara surrar utan klickande eller ngt annat ljud. Samma surr oavsett om jag försöker köra upp eller ner. Jag får känslan av att pt-motorn inte hakar i vad det nu är som den skall driva. Bör detta bli ett reklamationsjobb för verkstan eller kan jag räkna med att det är ett nytt fel så ännu fler tusenlappar kommer flyga iväg? Tacksam för goda råd. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Monticello 14 Postad 18 April , 2015 Helt klart ett reklamationsjobb. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Feskegubben2 0 Postad 20 April , 2015 Tack Monticello, inte bara jag som tycker tidpunkt för problemet ligger lite väl nära deras utförda arbete alltså. Har nu pratat med meken på verkstan och han sa direkt att det troligen blivit en luftficka i systemet. Nu utgår jag från att det uppstått i samband med att de bytte powertrim-motorn. Borde de inte "luftat" systemet efter ett byte av pt-motorn, eller är det lätt att det ändå blir en skvätt luft kvar som vandrar i kanalerna? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Micke9000 16 Postad 20 April , 2015 Det är inte så att du har en låsning på motorn i uppfällt läge? Vissa brukar ha det för att avlasta trim-motorn vid upptiltad motor. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
karluno 59 Postad 20 April , 2015 Det är inte så att du har en låsning på motorn i uppfällt läge? Vissa brukar ha det för att avlasta trim-motorn vid upptiltad motor. den är väl isåfall manuell,åtminstone är den det på min 50hk murkla? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Feskegubben2 0 Postad 20 April , 2015 Jag har inte på 9 år haft ngn spärr som slagit till i uppfällt läge så i så fall bör verkstan gjort ngt. Dock har jag haft den uppfälld vid några tillfällen under tre dagar innan problemet uppstod. Kan tycka att den spärren borde kickat in redan första gången jag hissade upp den helt. Meken menade på att om man hänger sig på riggen och försöker köra ner så kan det funka om det beror på luftficka, men jag skulle nog bli blöt om jag testade det. Känns mest som att meken borde följa upp vad som gått fel så snart efter pt-motorbytet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser