Gå till innehåll
söndag 01 juni 2025
Gäst Magnus

Finmar-båtar...

Rekommendera Poster

Gäst Magnus

Hej! jag har en 17 fots Finmar, och jag vet ingenting om vare sig märket eller båtens historia. Nån som vet något om dessa båtar eller var man kan se lite historia?? Tack på förhand! /Mange

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej Magnus! Trevligt att du har skaffat dig en Finmar. Själv köpte jag en Finmar DC17 (Sportsman) i höstas. Dessvärre kan jag inte ge dig några vettiga svar på dina frågor. Jag har själv försökt att forska lite men inte hittat så mycket ang. Finmar.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hallå! Jag har oxå en Finmar DC17 och har inte heller hittat någon information om båten. Har ni några bilder på era båtar så skulle ni gärna få skicka dem till mig. Skulle vara kul o se hur några andra Finmar ser ut, gärna inifrån. Min adress är Mattehallman@hotmail.com Mvh Mattias

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej på er,jag har haft en 420 hardtop,en jävla bra båt. Finmar byggdes utanför Nådendal i finland,konkurs i början på 80 talet. Jag tror att dom gick i konkurs för att dom var före sin tid,dom byggdes mycket tjockare till att börja med,om man jämför med konkurenterna, m man ser på modeller som commodoren,så förstår du,dom är moderna än idag. Tack för ordet

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...