Gå till innehåll
torsdag 18 december 2025
master740

Bavaria 34

Rekommendera Poster

Har funderat på en Bavaria 34 med dubbla Kad 44:or. Någon som har några uppgifter om denna båt. Bränsleförbrukning i lågfart, marchfart samt maxfart.

//Jan.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Förbrukning med dieslar beror mer på motor än på båt. Googla vad kad44 har för förbrukning då hittar du allt. Skulle tror att den ligger på ca 3 liter per distas i marschfart kanske 23 knop som andra bavaria motorbåtar. Du kanske hamnar på 1,1 i 7 knop. Inga av dom siffrorna är egentligen superrelevanta, snittet över säsongen är mer intressant. Vår förra kärra slickade i sig 4,5 l/distans i marschfart, 19 knop, snittet blev 3,5 har jag för mig. Där läste jag mig till vad motorerna drog i olika varvtal och det stämde mycket bra mot verkligheten. ett tips är att googla, så hittar du all info du söker.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack för detta, hittade det mesta. Någon som äger eller har ägt en Bavaria 34 sport med  Kad 44:or. Vad tycker ni om denna båt ???

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har funderat på en Bavaria 34 med dubbla Kad 44:or. Någon som har några uppgifter om denna båt. Bränsleförbrukning i lågfart, marchfart samt maxfart.

//Jan.

Hej, har ägt en Bavaria 34 med dubbla kad44.

Mycket trevlig båt, gick bäst i farter kring 30 knop, då drog den ca 2,5liter/dist.

körde vi kring 7 knop drog den under 1 liter/dist.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej ! Det låter ju inte så farligt. Sålde vår Saga 32:a i höstas, i den låg en Penta tamd 41B, och den sörpla i sej 1,2-1,5 l i 7-8 knop. Körde man i 14-15 knop så drog den 2,3-2,5 l per dist. Jag har inte haft båt med drev förut, hur ofta behöver man byta bälgar, och ungefärlig kostnad för båda dreven ?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...