Gå till innehåll
söndag 28 april 2024
berratop

Parsun 6hk 4-takt skitmotor

Rekommendera Poster

Har köpt en 6hk Parsun av Kina Marin och gick på reklamen att den var tyst och vibrationsfri. Tyvärr så låter motorn värre än en 2-taktare och vibrerar så man blir vit om handen då man kör den. Försökte reklamera motorn för det måste vara något balansproblem. Har provkört motorn max 1 tim innan jag lämnade tillbaka den till Kina Marin. Dom betalade tillbaka pengarna förutom 1800:-. Varning till den som försöker köpa denna motor. Det vore intressant att höra om det är någon som haft samma problem eller om det var ett måndagsexemplar jag fick tag på

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hade en gång en honda 7,5 fyrtakt på min maxi 77.

Den gick tyst och vibrerade nästan inget upp till ca 3-3500 varv(drygt halvgas) med maxgas så brötade och vibrerade den nåt grymt. Jag tror inte det är tänkt att köra en liten 4 taktare på specielt höga varv helt enkelt, den är bygd för att vara dragvillig och tyst upp till rimliga varvtal(då är dom dessutom otroligt bränslesnåla,

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Beeblebronx

Jag har haft en honda bf100 sen -78, 2cylindrig 287nånting kubik. Detta var ett djävules påfund som vibrerade som få saker. Å andra sidan så går den kanske fortfarande om man skulle vilja plocka fram den.

jag har nu en 6hk Yamaha på jollen som går mjukt och fint, samt en suzuki 15 på en Buster XS.

 

jag tror bara endel motorer är sämre än andra.

 

och störst risk är att stöta på dom i lägre prissegmentet

Redigerad av Beeblebronx

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...