Gå till innehåll
torsdag 01 januari 2026
TompaDjl

Fiske båt

Rekommendera Poster

Jag är ute efter en fiske båt men vet inte vad jag ska leta efter eller vart. Är helt ny med båtar. Har fiskat hela mitt liv men har alltid gått längs sjöar för att hitta det där perfekta fiske stället. Men nu har jag fått nog och vill ha en båt så jag kan komma åt dom enu bättre fiske ställena! Så jag hoppas på att kunna få lite hjälp utav er.

Jag vill att 3-4 pers ska kunna fiska samtidigt ifrån båten.

Det ska gå någorlunda snabbt att ta sig runt till olika fiske ställen.

Jag vill ha den på trailer så jag kan lägga i den på olika ställen så det ska va smidigt att lägga i och ta upp den, tips på trailer?

Ratt, bra eller dåligt?

Budget runt 40-50.000, ju lägre desto bättre!

Vilken båt ska jag leta efter och vart?

Tack på förhand, Mvh Thomas

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Börja med att gå igenom mängder med annonser på Blocket, och läs parallellt på Fiskesnack.com  Det finns inte två fiskare som vill ha likadana båtar, så du får nog tänka lite själv.....men en bättre begagnad öppen styrpulpetbåt lär det ju va som du söker....

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

En båt på 5 x 2 meter låter lämpligt, gärna med rorkult(styrpulpet tar plats och är i vägen vid fisket). Så bred båt som möjligt för stabiliteten. Som nämt ovan, kolla forumet på fiskesnack.com

Min plan för vintern är att som komplement till min nuvarande båt, hitta en Flipper 450 trimaran, kapa bort överbyggnad och fiskeanpassa. Lite liten för 4 pers, men för tre är denna lagom, tänkt för att just kunna trailas ner i mindre sjöar för både spinn, flug och vertikalfisket.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...