Gå till innehåll
lördag 27 april 2024
Gäst Jan Carlsson

Flipper 700

Rekommendera Poster

Gäst Jan Carlsson

Är på väg att köpa en Flipper 700-75. Den är utrustad med en VP 145-86:a, installerad 96 och 270-drev. Mina kunskaper om inombordsmotorer är begränsade. Kanske någon kan tipsa om vad som bör kollas med motor och drev. Hur är det med reservdelar?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej Jan!!! Ta med dig någon som är kunnig om motorer känner du ingen så börja med att kolla allmän skicket på motorn. Är det rent och snyggt i motorrummet så brukar ägaren ha skött motorn men kolla ändå så att det inte ligger en massa olja och annan skit. Det viktigaste provkör båten Startar den lätt?? Låter den lustigt???? Gör den utlovade knop??? Jag är ingen som helst motorexpert men du kanske får fler svar. Reservdelar lär finnas det tror jag inte du behöver vara orolig över.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst matte

Hej ! Jag har en AQ 145 A -84. Det är en slitstark motor som baserad på volvos B 23 motor,Det är svårtatt säga om en motor är OK men är du osäker så ta med nån som kan. Va det gäller reservdelar är det inga problem det finns både orginal och pirat. vad det gäller drevet har jag dålig koll, men ett tips är att kolla oljan så den inte är blandad med vatten.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vad kostar en sån? 160-200? Mvh PJ

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja PJ ungefär dår omkring ligger väl en 700 på har sett runt 120000 oxå. Du ska väl inte göra lite reklam för Bayliner????? :-D Jan Carlsson: Glömde att skriva att jag har själv en AQ 140 A Som är lätt mekad och går bra. Drevet ska du kolla som någon skrev om det är vatten i oljan är oljan mjölkig är det vatten i den. Fråga först om han precis har bytt olja då syns det ju självklart inte. Om det är vatten i drevoljan så måste man börja byta packningar kan vara billigt om du gör det själv dyrt om du lämnar in. Kolla även drivknutsbälg, avgasbälg och vatten intagsslangen om de är hela så att de inte är spruckna. Lycka till :-) :-)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Glömde även att säga att jag har haft en Flipper 620 Kanon båt som jag tyckte riktigt bra om. Så Jan vad är det för pris på din förhoppningsvis nya skuta????

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...