Gå till innehåll
onsdag 21 januari 2026
seglarfralla

bärbart, musik till sittbrunnen

Rekommendera Poster

Har bara fast bilstereo nere i båten med lite dålig mottagning ibland därför vill jag inte satsa på sittbrunnshögtalare till befintlig anläggning. Vill komplettera med något uppladdningsbart med radio och chansen att strömma musik ifrån iphone 5 när man myser i sittbrunnen eller i land. Någon som har något att rekommendera? Behöver inte vara vattensäkert. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har bara fast bilstereo nere i båten med lite dålig mottagning ibland därför vill jag inte satsa på sittbrunnshögtalare till befintlig anläggning. Vill komplettera med något uppladdningsbart med radio och chansen att strömma musik ifrån iphone 5 när man myser i sittbrunnen eller i land. Någon som har något att rekommendera? Behöver inte vara vattensäkert. 

Jag har en bärbart BT högtalare i båten som laddas via USB,  Batteriet håller 8 timmar och låter  jätte bra. Dock utan radio. Du kan ladda ner i telefonen radio app och då behöver du inte ha på själva hogtalaren. 

På netonet hittar du lämpligast. Det finns från 500SEK uppåt till ett par tusan. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack för alla svar. Det blev en JBL Pulse som jag köpte in. Fick avstå radion för grymt bra ljud och lite discoblink.

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har du ett 4G abonnemang på din smartphone eller trådlöst i båten så ladda ner ex Tunein appen så kan du streama alla radiokanaler du kan tänka dig. Det funkar nog med vanligt 3G också men jag tycker att det är bättre täckning med 4G vid kusten, i vart fall norra Stockholm.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Stort tack fungerade utmärkt att få radio den vägen.

Så bra, väl bekommet!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...