Gå till innehåll
torsdag 04 september 2025
wipwip

startproblem johnson 60 hk 1990

Rekommendera Poster

har renoverat en 60 hk johnson 1990 vro till nyskick ska nu starta upp den har kopplatt allt utan vro pumpen som jag har koplat ur för jag blandar nu oljan direkt i tanken , men grejen är att jag får den inte att dra på nyckel från täningslåset , men sätter jag en skruvmejsel och kortsluter startrelät så funkar det och då blir det gnista när jag har på tändning och ingen när jag stänger av den , är det någon som vet om det ska gå någon mer kabel fram till tändlåset , jag har inte haft denna motor förut så därför vet jag inte riktigt hur den ska kopplas ,

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Mer kabel än vad då..? Får du styrspänning fram till relät när du vrider på nyckeln är sannolikt reläet kass, får du inte det har du problemet nånstans på vägen dit. Tändningslås, kablage, ev startförregling i reglaget..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

jag får ingen ström bak till relät får till lägga att jag har bytat till ett nytt tännings lås likadant kopplade de som de skulle enligt beskrivningen jag fick med och det stämde överens även med de gamla men har tagit loss det nu och kollar med ohmmätaren så får jag utslag i helt fel kontakt så jag får nog koppla om detta lite finns det något enkelt schema för detta någon som vet

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

det va jag som hade sett galet när jag kopplade det nya,  jag hade sätt två kablar på fel plats bytte på dom så funkade de perfekt, så kan de gå i bland .

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...