Gå till innehåll
torsdag 11 december 2025
bOFFE68

Askeladden 605 Expl/AMT 185HT eller noe annet. Trenger råd og hjelp

Rekommendera Poster

Håper de lærde her på forumet kan hjelpe meg frem til en avgjørelse. Skal kjøpe meg båt nå i sommer og ser på flere alternativer. Bor litt sør/vest for Ålesund (Fosnavåg) og blir å ferdes i de ytre deler av nordvestlandet. Har sett på flere alternativer. Den mest aktuelle kandidaten er en 2004 modell Askeladden 605 Explorer. Motor er en Mariner Optimax 150. Gangtid ca 300 timer. Må betale kr. 270000 for båt uten henger. Noen som har synspunkter/erfariner med denne? Den andre kandidaten er en 2007 modell AMT 185HT med en Honda firetakter på 90 HK. Også denne koster 270000 men med hengerEr dette en bra båt?

Andre alternativer jeg har på hånden er Hansvik 18HT 2011 modell med henger. 50 hk firetakter med 10 timers gangtid. Vil koste meg 155000 med henger.

Eller så har vurderer jeg Flipper 630 OC/CC rundt 2000 modell med totaktere.

Nor-Dan 610(2001 modell) med 130 HK firetakter til 165000. Ellers så har jeg sett på Buster XL 2005 modell. Denne har vel et fortrinn når det gjelder å legge til på holmer og skjær? Også Askeladden 585 har vært i søkelyset. Kan til slutt opplyse at vi i hovedsak er to voksne og ett barn som skal på båttur, men av og til øker barneflokken til fire. Hadde vært fint med litt hjelp for å ta en riktig avgjørelse. Budsjettet er opp mot 170000.-

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...