Aquador 0 Postad 29 Juni , 2014 Någon som har erfarenheter av Forbina 36cc? Tar tacksamt emot både positiva och negativa egenskaper. Då den har ganska platt skrov akterut undrar jag om den slår mycket vid grov sjö? Tyckte även vid en provtur att skrovljudet var ganska högt och då var det nästan ingen sjö alls. Någon som har erfarenhet av kvalitén på inredning mm?? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Capitan 290 Postad 29 Juni , 2014 Har ett par vänner som haft och har Forbina 36-40 fot. Hemska i sjön. Vid lite motsjö så måste man använda trimplanen för att få ner näsan så den skär vågorna men bra blir det inte ändå. Att köra den som en vanlig båt är inte att tänka på. Fördelen är väl att den är bränslesnål just av samma orsak. För min del som håller till på västkusten och vill kunna gå till Skagen eller utomskärs ibland så skulle jag aldrig köpa en Forbina just pga de dåliga sjöegenskaperna. Allt beror väl på hur du tänker använda båten Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser