Andreas-T 0 Postad 9 Juni , 2014 Halloj. Nu har jag och min sambo köpt vår första segelbåt. Hallberg Rassy Misil 2. Det vi har kvar att fixa är transporten på ca 45 mil. Vi har självklart övervägt att segla hem henne men skulle helst vilja bekanta oss lite i hemmavatten först. Lastbilstransporterna landar över 10000. Med full respekt för deras prissättning så är det ändå på tok för dyrt i förhållande till båtens inköpspris. Har hört/läst att det ska gå att få en sådan transport för ca 5000 så om ni har några tips på vart man vänder sig då så tar jag gärna emot dom. Annars så önskar vi hyra en segelbåtstrailer. Helst registrerad för 80km/h. Båten väger 1,9ton och är 24 fot lång. Min tanke är att det måste finnas många trailers som står och bara väntar in hösten, så varför inte hyra ut? Vi skulle behöva hyra denna i 2-3 dagar och det bästa vore om den fanns i Stockholmsområdet. Håller tummarna för att ni kan hjälpa oss. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
JonasP 71 Postad 14 Juni , 2014 (redigerade) Halloj. Nu har jag och min sambo köpt vår första segelbåt. Hallberg Rassy Misil 2. Det vi har kvar att fixa är transporten på ca 45 mil. Vi har självklart övervägt att segla hem henne men skulle helst vilja bekanta oss lite i hemmavatten först. Lastbilstransporterna landar över 10000. Med full respekt för deras prissättning så är det ändå på tok för dyrt i förhållande till båtens inköpspris. Har hört/läst att det ska gå att få en sådan transport för ca 5000 så om ni har några tips på vart man vänder sig då så tar jag gärna emot dom. Annars så önskar vi hyra en segelbåtstrailer. Helst registrerad för 80km/h. Båten väger 1,9ton och är 24 fot lång. Min tanke är att det måste finnas många trailers som står och bara väntar in hösten, så varför inte hyra ut? Vi skulle behöva hyra denna i 2-3 dagar och det bästa vore om den fanns i Stockholmsområdet. Håller tummarna för att ni kan hjälpa oss. 1900kg+kanske 4-500 för trailern, vad räknar du med att använda för bil då? Nån stor pickis? En anledning till att nog det inte är lätt att hitta en båttrailer är att de oftast är byggda för en specifik båttyp. Så ska det funka måste det likna den. Och Misil är ju inte den vanligaste båten att dra på trailer direkt. Vagga och flaksläp kanske funkar? Drygt 10' låter inte orimligt tycker jag. Var hittar du en transport på 45 mil för 5000? Kanske om du väntar in en bil som ändå ska köra sträckan och inte vill tomma. Jag hade inte ens skickat en skåpbil 45 mil för 5000 när jag körde budbil.... Redigerad 14 Juni , 2014 av JonasP Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser