Rydmerc 0 Postad 15 Maj , 2014 Jag ska köpa nytt ekolod och tittat på "de stora märkenas" hemsidor. I min båt finns ett ca tio år gammalt Lowrance-ekolod som fortfarande fungerar väl och det har medfört att jag inte följt med och lärt mig reklammakarnas terminologi och jargong. Med mina erfarenheter av Lowrance var det naturligt att först besöka deras hemsida. Jag blir bara arg över alla deras egendefinierade uttryck för tekniska lösningar och bildvisningar, tror de att de imponerar på presumtiva kunder med att trycka kvalificerat blaj? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Twister550 143 Postad 19 Maj , 2014 Det gäller ju att skrapa ordentligt på ytan av kosmetika. Alla märken har egna namn och definitioner precis som du skriver. Det jag tyckte var ganska oklart var vilken teknik som var lämplig för olika användning. Sidescan är kanske kul för vertikalfiskarna, men hur mycket användning har en vanlig semesteråkare för den? Lite större tydlighet på hemsidorna hade varit bra det håller jag med dig om, men då kanske de fått mindre sålt av sina dyrare varianter.... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser