sebbe999 1 Postad 6 Maj , 2014 Är det någon av er här som använder detta kylskåp i båten? Jag har bestämt att byta ut mitt gamla mot detta beggade som ja köper billigt av en kompis! Hur tycker ni det fungerar? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ivan65 110 Postad 6 Maj , 2014 Tycker överlag att supercool ger väldigt dåligt med kyla i förhållande till sin strömförbrukning, Bättre att satsa på ett kompressordrivet skåp/box Ivan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sebbe999 1 Postad 6 Maj , 2014 Okey! Drar dem mkt mer än ett kompressor drivet? Ska jag inte köra på ett sådant då`? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ivan65 110 Postad 6 Maj , 2014 Jag har inga exakta siffror men ett kompressordrivet skåp går sa 15-20% av tiden och drar ca 0,8-1 amp i tim och skåpet blir kallt ca 5 grader om du snålar lite på termostaten, en supercool blir sällan kallare än 10 grader ens på full effekt och drar minst det dubbla/tim. Tror du blir missnöjd om du väljer supercool! Ivan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser