roiso 0 Postad 14 April , 2014 Hej, Någon som har en aning om var man kan köpa dessa täckbrickor som finns i vår Joda 8100 TC? Trycks fast på vanliga försänkta skruvar med kryssskallar på trälisterna (bruna) och även i tak (vita). De har tydligen blivit sköra av solljuset och några har nu tyvärr spruckit. Både bruna och vita behövs. Har letat på Hjertmans, Erlandssons och SeaSea utan resultat. Kan det vara så illa att de inte längre tillverkas? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ChristerN 2 601 Postad 14 April , 2014 Har köpt såna på Bauhaus. Tyvärr inte riktigt samma färg som de i min båt men de hade både bruna och vita. Mitt problem är istället att hitta skruven. De vanliga försänkta skruvarna har för grunda hål. På Bauhaus hade de bara galvade och inte i rätt längd. Funderade på att kapa piggen på brickan och använda vanliga skruvar men tror inte de kommer sitta snyggt då. Tills vidare flyttar jag skruv från mindre utsatta ställen (= de som man inte behöver skruva ur så ofta för att montera ny utrusning). Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
roiso 0 Postad 14 April , 2014 Tack för snabbt svar. Du har helt rätt att det inte blir bra när man kortar av piggen, har testat. Då blir det en sväng till Bauhaus då :-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lintott 2 017 Postad 14 April , 2014 Hornbach har sådana i olika storlekar och med en låg krysspigg för philips- o pozidriveskruv. Jag har för mig att det finns både vita o bruna. De säljs "i lösvikt" så det är bara att plocka i så många man vill ha i påsen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Havkat 5 Postad 15 April , 2014 Brukar finnas i husvagn o husbil. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser