Gå till innehåll
måndag 29 april 2024
loppe

Prisvärd segelbåt??????

Rekommendera Poster

Hej! Har idag en 24DC och tänkte köpa mig min första segelbåt.. Har nån av er erfarna tips om en bra nybörjarbåt med inombordare? Kanske har nån en båt till salu? Priset bör ligga på max 60,000.- så kanske en Maxi 77:a? Hör gärna av er i så fall på adventorweb@hotmail.com MVH

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tjenare! Kan nog bli svårt att hitta en fin maxi 77 med inombordare för 60000:- .... du får nog lägga lite mer Lycka till Johan

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tja, nån krona till kan jag ju lägga...:-)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst sl

Det är nog en ganska dålig ide att lägga iun en annons om att du vill köpa något här. Lägg in under köp och sälj istället. ett annat tips är: Gör tvärs om. Kolla vad du får för de pengar du vill lägga på lite olika annonsforum: Blocket, Sailguide, Maringuiden, Marinan, Koll, Segling, Båtnet, Båtbörsen, etc. Då får du ett större urval och kan hitta udda pärlor som med lite tur är mycket mer prisvärda än en Maxi.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej Tänk på om du köper en udda båt billigt så blir den mer svårsåld när du ska byta upp dig :-) /N

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Om du gillar segling så skulle jag rekommendera en RJ85:a seglar bra, finns att få till hyfsade priser. Ta en titt på dem.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Wille

RJ 85, låga fribord= seglar vått på kryss Tar in vatten via självlänsarna om man är för många i sittbrunnen. Maxin är ett bättre köp men kanske inte utmärkande på något sätt. Seglar styvare, skulle dock titta efter en med utombordare eftersom gamla båtar oftast har gamla motorer som kostar pengar att hålla efter. Med lite mer pengar i kassan så skulle jag se efter en Albin 78. Lik maxin i inredningen med med ett modernare yttre.(snyggare) /Wille

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...