Gå till innehåll
måndag 29 april 2024
Gäst Anders

var finns alla sumloggar

Rekommendera Poster

Gäst Anders

Hej Är det någon som vet var man hittar en analog knopmätare 0-50 knop ( sumlogg eller vad det heter) Jag vill inte ha digitala siffror…alltså ingen vanlig gps Jag vet att det finns en analog mätare med gps-teknik Men den kostar ju 6000 kr (dyrt) Jag funderar på en trycklogg, men dom fungerar ju inte vid låga farter Jag hoppas att någon kan hjälpa mig med att hitta en bra mätare. Anders

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hastighetsmätare existerar inte på en båt det heter logg. Har du kollat hos Hjärtmans?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Anders_H

Hej igen Tack Stenson ! Jag skall besöka en Watskibutik och titta lite närmare på den du rekommenderar, men 3200 kr är fortfarande lite dyrt. Det här verkar vara ett bra ställe att få svar på sina frågor. Anders_H

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej Anders! Det du behöver är en vanlig hederlig hastighetsmätare/trycklogg. Dessa hittar du i alla båtbutiker eftersom det du söker inte på något sätt är special. Kolla på fabrikat som t.ex. Faria så betalar du inte mer än nöden kräver. Att tryckloggen inte fungerar vid låga farter får man leva med, men du kan också köpa en spottlogg som du kan använda vid låga farter. Som en komplettering till tryckloggen. På det sättet får du hastighetsmätare i hela fartregistret till en billig peng. Hälsningar: Roddarn

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst plotter

Hjärtmans existerar inte i Sverige det heter Hjertmans.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Roddarn

Hallå där stenson! Vad menar du med inte stjäla? Förstår faktiskt inte vad du menar riktigt... Angående spottlogg är ju det en fungerande metod, men inte särskillt tillförlitlig. I synnerhet inte vid höga farter i små båtar. Går det långsamt kan man dock använda sig av den metoden för att få fram ett ungefärligt värde. Annars är det GPS som gäller om man vil vara säker. Som man kan bli. Hälsningar: Roddarn

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...