jmahler 1 Postad 23 Mars , 2014 Hej, Min givare till tankmätaren verkar ha slutat fungera och jag behöver därför byta den. Som ni ser på bilden sitter givaren fast i en cirkulär metallsak som skrivas fast i tanken. Den cirkulära delen vill jag alltså inte byta. Utan enbart givaren som sitter fast på den cirkulära delen (ja...ni förstår...). Vad behöver jag och var köper jag det? Tack, /Johan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pentax 724 Postad 23 Mars , 2014 Hej, Min givare till tankmätaren verkar ha slutat fungera och jag behöver därför byta den. Som ni ser på bilden sitter givaren fast i en cirkulär metallsak som skrivas fast i tanken. Den cirkulära delen vill jag alltså inte byta. Utan enbart givaren som sitter fast på den cirkulära delen (ja...ni förstår...). Vad behöver jag och var köper jag det? Tack, /Johan http://www.biltema.se/sv/Bat/12-V/El-tillbehor/Vatten-branslegivare-258010/ Byt till denna givare! Kalle Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
hinken 1 Postad 24 Mars , 2014 (redigerade) Försök att Ohm-mäta givaren för att se om den ger utslag innan du köper en ny givare/givardel. Felet kan ju ligga på ett annat ställe (Ärjad kabel vid instrumentet etc) I vissa fall kan det räcka med att göra ren kontaktytorna på sjävla givaren också Redigerad 24 Mars , 2014 av hinken Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pentax 724 Postad 24 Mars , 2014 Försök att Ohm-mäta givaren för att se om den ger utslag innan du köper en ny givare/givardel. Felet kan ju ligga på ett annat ställe (Ärjad kabel vid instrumentet etc) I vissa fall kan det räcka med att göra ren kontaktytorna på sjävla givaren också Fjädern till reostaten brukar vara sönderrostad. Kalle Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser