Gå till innehåll
måndag 19 januari 2026
jmahler

Tankmätare

Rekommendera Poster

Hej,

Min givare till tankmätaren verkar ha slutat fungera och jag behöver därför byta den. Som ni ser på bilden sitter givaren fast i en cirkulär metallsak som skrivas fast i tanken. Den cirkulära delen vill jag alltså inte byta. Utan enbart givaren som sitter fast på den cirkulära delen (ja...ni förstår...).

Vad behöver jag och var köper jag det?

Tack,

/Johan

post-96755-0-74008800-1395584822_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

Min givare till tankmätaren verkar ha slutat fungera och jag behöver därför byta den. Som ni ser på bilden sitter givaren fast i en cirkulär metallsak som skrivas fast i tanken. Den cirkulära delen vill jag alltså inte byta. Utan enbart givaren som sitter fast på den cirkulära delen (ja...ni förstår...).

Vad behöver jag och var köper jag det?

Tack,

/Johan

http://www.biltema.se/sv/Bat/12-V/El-tillbehor/Vatten-branslegivare-258010/

Byt till denna givare!

Kalle

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Postad (redigerade)

Försök att Ohm-mäta givaren för att se om den ger utslag innan du köper en ny givare/givardel. Felet kan ju ligga på ett annat ställe (Ärjad kabel vid instrumentet etc)

I vissa fall kan det räcka med att göra ren kontaktytorna på sjävla givaren också

Redigerad av hinken

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Försök att Ohm-mäta givaren för att se om den ger utslag innan du köper en ny givare/givardel. Felet kan ju ligga på ett annat ställe (Ärjad kabel vid instrumentet etc)

I vissa fall kan det räcka med att göra ren kontaktytorna på sjävla givaren också

Fjädern till reostaten brukar vara sönderrostad.

Kalle

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...