Gå till innehåll
måndag 29 april 2024
Gedda

Båtmässan 2014

Rekommendera Poster

Då kommer samma fråga som varje år, vad skall ni spana in eller kanske till och med köpa under mässan?

 

Jag själv ska ta en titt på lite inredningsmaterial så som skummad vinyl till inklädnaden runt fönstren på båten. Sedan är väl tanken att tjata hål i huvudet på någon som representerar ett försäkringsbolag, för att få någon form av försäkring på skutan!

 

Sedan är det väl tanke på en totalkonvertering av belysningen till LED men antar att det blir Kina som får leverera dom prylarna till slut ;-)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Är ute efter en ny styrpulpetare efter att sålt min Uttern S52 i höstas. Frågan är bara vad man ska ha?

Har väl kikat på de mesta på internet känns de som. Många fina båtar finns de. Är bra sugen på Nordkapps båtar antingen Enduro 550 eller 605. Få väl se när man får känna och klämma lite..

Hur brukar det vara med klipp på mässan? Är de mest katalogpriser eller kan man göra sig en hacka på en ny båt måntro?

 

/Robert

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

För vår del blir det något så elementärt som nya flytvästar. Den här gången blir det uppblåsbara. I övrigt är det mest inspiration och känslan av att den nya säsongen är på väg.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ska bara njuta av att det återigen är dags för årets först vårtecken - Båtmässa.

Sen kan man säkert hitta någon fullständigt onödig pryl som man bara måste ha.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Själv tycker jag bäst om att gå och spana in alla tillbehör som finns. Den som har flest prylar vinner ju. I år skall jag köpa nytt ankare och ser man något mässerbjudande kan det vara rätt tillfälle att köpa på mässan. Har hitills använt mig av dragg som är ok när det är vindstilla men klarar inte att hålla kvar båten vid vind. Jag har tänkt att köpa ett Delta ankare. Frågan är om jag klarar mig med ett 6 kg eller behöver gå upp till 10 kg. Båten är 24 fot och väger 2500 kg.

//Kapten Absolut

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Då är vi inne på samma även jag tänkte lämna draggen men var mer inne på Bruce modellen 7,5 kg, båten väger även här 2500kg.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

vojne vojne .. det blir en lååång lista med bra att ha saker i år på mässan i Sockholm..

Då vi precis köpt motorbåt efter 14 år med seglare så måste man tänka om när man går i mässhallen.. Men min önskelista är ====>> Ankarspel i aktern,, Ny trelågig-spis.. Solceller..Dieselvärmare... Fendrar ..Tampar.. GPS-plotter.. samt luska ut om man kan laga kylen i båten då det bara blir halvkallt..... Hur var det ni sa mest prylar när man ...... måtte jag få löneök  snart :) Mvh Micke F

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Blir väl som vanligt att gå runt och drömma och njuta :) Skall nog kolla in en Skager 660 :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Chha, maila mig om du har behov av uppblåsbara flytvästar, jag fick ett gäng med i den båt jag köpte i höstas, men  har redan så det räcker till familjen.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...