Gäst Nisse Postad 12 Mars , 2005 Jag har tänkt att köpa en Ancas Queen 24 med en VP150/200. Är det nån som vet nåt om båtmodellen går dom bra i sjön drar dom mycket bränsle är dom svår navigerade????? HOPPAS PÅ många svar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ricky 0 Postad 12 Mars , 2005 Hej. Vp 150 är inte den nuförtiden mest lyckade motorn. Denna bygger på gamla Buick V6 blocket och detta har utgått. Om jag inte minns fel utgick denna redan på tidigt 80tal. Eventuella reservdelar (typ avgaslimpor etc.)kan nog vara knepigt att få tag på. Känns båten rätt? är priset rätt? Lycka till. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Nisse Postad 12 Mars , 2005 Motorn har nya knän nya toppar nya lyftare & vippor. Vad brukar vara problemet med dom motorena?? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ricky 0 Postad 13 Mars , 2005 Amerikanska motorer brukar ju vara väldigt stabila. Det största problemet är väl rost som jag ser det. Ingen av dessa motorer såldes med färskvattenkylning orginal och en motor som är minst 25år gammal kan ju vara rostig.... Sitter det sötvattenkylning eftermonterad så stoppar ju i prinsip all korrotion om man kör 50% glykol. Då är det ju bara limpor och knän som tar stryk och dessa var ju vist utbytta. I min styrpulpetare satt det tidigare en VP150 med 200drev. -Denna motor fungerade bra tills den var så rostig att den byttes ut. Båten som mäter 5,35 x 1,85 upplevdes som stark och hadde en toppfart närmare 40 knop. Lycka till. Ricky. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Nisse Postad 13 Mars , 2005 Då har jag en himla tur då....eftersom motorn är sötvatenkyld....tack för informationen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Nisse Postad 13 Mars , 2005 Då har jag en himla tur då....eftersom motorn är sötvatenkyld....tack för informationen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ricky 0 Postad 13 Mars , 2005 Ja, då är det nog bara å tuta å köra... Lycka till. Ricky. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
fahlqvist 1 Postad 13 Mars , 2005 Hej Vi började med en Ancas Queen 24 som första båt för några år sedan och i den satt en B 20 i men som vi sedan bytte ut till en b23. Båten är väldigt välplanerad och som jag tycker väldigt trevlig i sjön. När vi låg i plan på ca 17-19 knop drog den ca 1,2 per dist. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser