Gå till innehåll
onsdag 24 april 2024
bajkatten

polyester spackel biltema hjälp !

Rekommendera Poster

Hej! Det är så här att jag har förlängt min pulpet, det går fina linjer och kanter som jag måste spacka upp i linje med de gamla när jag har plastat färdigt. Jag undrar om detta hadde fungerat http://www.biltema.se/sv/Bilvard/Spackel/Standardspackel-36051/ ? Det finns för båt med men mycket mycket dyrare ! Hörde att man kan blanda polyester och talk, och hadet som spackel ? Stämmer detta ? Mvh emil en förvirrad stackare

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

http://www.biltema.se/sv/Bilvard/Spackel/Standardspackel-36051/

Om det går att använda beror ju på vad du skall spackla.

För ytor som skall målas över eller täckas på annat sätt blandar jag alltid spackel av polyester och talk.

Det här med sprickor och kanter - har du nån bild?

Det här med att nån komponent är dyr och man ersätter det med nåt billigt kan ju ibland va dumt. Ens eget arbete är på sätt och vis gratis, men måste man göra om alltihop för att man snålat på nån liten skitdetalj så kan det i slutänden bli dyrt. Tyvärr vet jag detta av egen erfarenhet. frown

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Okej tack för alla svar! Jag har tyvär ingen bild ! Men jag har delat den på mitten så det går fina typ plast lister ifrån båda sidorna, så det är ju i mitten jag måste göra en list / kant som går ihop med båda ! Jag ska slipa och måla den så allt går ihop fint ! Är sånna microglas balonnger lika bra som talk ? Är helt ny innom detta haha :) köpte en båt i someras en cresent 415d och där är ju orginal pulpeten fruktansvärt liten ! :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Microbalonger är helt ok. Lättare spackel och mer lättslipat. 

Det där med att du har delt på den begrep jag inte.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Är det styrpulpet du menar?

När jag läste först fattade jag det som om du förlängde det rostfria räcket som finns i fören på många båtar och som kallas pullpit.

Styrpulpet existerar inte i min seglarvärld. blush

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...