Gå till innehåll
måndag 23 februari 2026
minbuss

övermotoriserad Sweet Sixteen????

Rekommendera Poster

Tänkte glädja alla SS fans med en häftig bild. Mvh Sten

post-3061-1394234348,5977_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ha-Ha-HA... Feta byggen.. -Den där Argocaten ser ju ut som rena mordvapnet....

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

He he, den gick som f...n. Vet inte vilken toppfart den hade. Jag fegade ur vid 75 knop och då fanns det mer kvar o ge... Lång man i 60 knop och gav sandalen lovar jag att det slet iväg en del med 300 kusar.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ha-Ha-HA... -Kan jag tänka mig... 300 mulor är ju 300 mulor... Inga härliga flygturer?..... -Några dyk då?....

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja, flygturer blev det några men man fick vara försiktig då den var aningen baktung...! Det var ganska intressant att köra katamaran (jag har inte haft någon tidigare). Det känns väldigt tydligt när tunneltaket går ur vattnet (ca 35 knop) och markeffekten lyfter upp skrovet på luftkudden mellan pontonerna. Motståndet miskar drastiskt och båten skjuter fart. Tyvärr blir det bökigt med långskeppsstabiliteten i höga farter. Man får vara försiktig med p-trimmet för att inte göra blow-over. (Då får man simma hem!)

post-8133-1394234352,6215_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Japp, det låter bekant... Jag lyckades heller aldrig att lätta.... -var väl för feg... Däremot så dök jag en gång så att allt var blågrönt... -motorn tog inn vatten genom förgasarna med generalhaveri som följd... Annars är ju katta både spännande och skoj...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Frän fena på Tollaren! Coolt med webrarna(?) som tittar ut. (Tidigare motorn gissar jag.) Saknar du den?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Mäcktisch!!!!! Superfräckt. Skulle vilja prova den...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Japp, det var med 1,9liters Volvomotor (B19) i dåvarande 2liters inombordar klass R3. Med Volvo B30 stack förgasarna ut på högersidan. Grymt blurpande ur trattarna, så var det 3rakt utblås. Men jag tror inte den gick i närheten så fort som Argon. Saknar? -ja, man är ju nostalgiskt lagd, -vore ju kul att köra klassicoffshore...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...