Niklasx 0 Postad 21 Oktober , 2013 Hej, har en sommarstuga på Torö i Stockholms skärgård och ska köpa en båt till våren. Behöver lite tips och råd på lämplig båt för våra behov. Vi är 2 vuxna och 2 barn i familjen. Båten kommer användas för fiske och utflykter i omkringliggande skärgård. Båtplatsen vi har är en typisk småbåtshamn och vi kan inte ha något större där. Behöver lite tips på en bra båt, plats för 4-5 personer, 10-20 hästar motor. Styrpulpet kul men inte ett måste. Båtar jag sneglat på är Linder 400, Buster XS, Crescent 410, etc - ungefär den typen har jag tänkt mig. Vad finns det för andra liknande alternativ? Vilka båtmodeller ska jag hålla ögonen öppna efter? Och vad ska jag absolut inte köpa... Hjääälp!? Niklas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst MaxSchmeling Postad 21 Oktober , 2013 Förstår att det är läge för båt nu... Kan inte vara kul att varje år simma ditut; med ungar och allt man ska ha med sig... Mitt val: Buster XS. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
robert99 64 Postad 21 Oktober , 2013 Jag utgår från att du håller till på nordöstra delen av Torö, där det är mindre vatten och mer skärgård eftersom du frågar om ganska små båtar. Dessa passar mer i insjöar med mitt mått mätt, och eftersom du har stora vatten lite mer söderut skulle jag välja en störrre båt- En vacker dag vill du åka neröver och då känns dina båtförslag vara för små båtar. Jag skulle därför satsa på en båt som är runt fem meter. En vägledning kan dock vara hur stora och vilken typ av båtar finns i din hamn? Lycka till med båtköpet Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Niklasx 0 Postad 22 Oktober , 2013 Hej, det stämmer, nordöstra Torö. En typisk utflykt kommer ju bli till Järflotta, men även mindre öar däromkring, men en tur till Landsort framöver skulle vara kul. Fiske i vattnen däromkring. Lite större båt. Ja, det låter inte så dumt faktiskt. Får ta en ordentlig koll vad båt-grannarna har för båtar. Nu fick du in mig på lite nya tankar.. tack! Niklas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bjaerven 23 Postad 22 Oktober , 2013 http://www.maringuiden.se/batguiden/;batID=2136&battypID=21 - vad kunde passa bättre? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jan_af_lisoe 217 Postad 23 Oktober , 2013 Tänk på att det är väldigt vanligt med stölder av nya och inte helt nya fyrtaktmotorer i de trakterna. Hos oss (Lisö) försvann fyra stycken andra veckan i september i år. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser