gatenhielm 0 Postad 8 Mars , 2005 Lär er att skilja på engelska foot och svenska fot. Alla båtar räknas i engelska foot (ej feet)trots att det är pluralis. En engelsk foot = 12 inches = 30,50 cm, således. Svenska fot är kortare och delas i verktum som ej heller är det samma som engelska inches. En båt som är 30 foot skall var mätt i meter minst 9.15 m lång 31 foot =9.45m etc. Längden på en båt räknas från yttersta del från för till akter över däckslinjen, sålunda ej i vattenlinjen. Om ni har några synpunkter på detta så hör gärna av Er. Hls Gatenhielm Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Segelbo 2 Postad 8 Mars , 2005 Det här väl inget problem, eller...? Jag har aldrig hört talas om nån som mäter nåt i svenska fötter längre, allra minst båtar... Verktummar är väl såna man hade mitt i handen i brädgården förr i världen... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
gatenhielm 0 Postad 8 Mars , 2005 Nu är det inte så att det var bättre för...... Det är bara sämre nu..... gatenhielm (sjökapten) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Myggbetet 2 Postad 8 Mars , 2005 Gatenhielm (sjökapten) :-D Nej du Gatenhielm sjökapten är du inte på långa vägar, kika till höger så ser du att en landkrabba är vad du är :x-mas: Får nog ta och bli lite mer aktiv här om du ska bli sjökapten nån gång i livet. :-nojd Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Myggbetet 2 Postad 8 Mars , 2005 Hälsningar Jimmy Larsson (Örlogskapten) ;-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ChristerN 2 686 Postad 8 Mars , 2005 Ja, och om man skriver många intetsägande inlägg så stiger man i graderna ändå. Det är med andra ord precis som i militären... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Olof_M 1 Postad 9 Mars , 2005 Får jag va me då! Uppkomling som man e... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rubank 0 Postad 9 Mars , 2005 Alla får vara med! Även de som inte kan stava eller kan skilja på höger och vänster! :-nojd Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
gatenhielm 0 Postad 9 Mars , 2005 ?-) Det var värst vad det är mycket folk från försvaret med på denna sida, :roll: Men alla får ju vara med att ha sina synpunkter, vi lever ju i en skenbar demokrati :- Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser