Gå till innehåll
söndag 01 mars 2026
Gäst Mikael Olander

Ensamäventyrare sökes! (seglare, paddlare, vandrare m fl)

Rekommendera Poster

Gäst Mikael Olander

Hej! Jag håller på att skriva examensarbete (c-uppsats 10p) vid Idrottshögskolan i Sthlm. Arbetet ska handla om ensamäventyrare. Nu i inledningsskedet önskar jag komma i kontakt med kvinnor och män i alla åldrar som har varit ute på äventyr* ensamma någon gång. Initialt för att göra en enkätundersökning (under v.11) och eventuellt i senare skede även komplettera med intervju. * = Definition av ordet äventyr: En resa eller vistelse i nära kontakt med naturen med muskelkraft eller vindkraft som framdrivningssätt, t ex paddling, vandring, skidåkning, cykling och segling. Resans/vistelsens längd skall vara minst tre dygn. Om du själv är ensamäventyrare eller känner någon som är det, tveka inte att höra av dig. Din kunskap/erfarenhet är värdefull i min studie! Om du vill delta i studien är du välkommen att höra av dig till mig via mail. I mailet ber jag dig att ange nedanstående information om dig själv. Kontakt kommer så långt det går att ske via e-mail men om du saknar tillgång till detta givetvis via vanlig post. Namn: Adress: Tel.: E-mail adress: Äventyrs-/aktivitetstyp (t ex ensamvandring): Övrig info (t ex egen websida etc): Bästa friluftshälsningar Mikael Olander Idrottshögskolan Sthlm E-mail adress: ihs1096@stud.ihs.se Tel.nr: 070-733 7045 Post adress: Emmylundsvägen 5 (Lgh 608), 171 72 SOLNA

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Friskvård..... -Ja det lær ju behøvas efter att man rott øver atlanten.....

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...