sSvensson 15 Postad 22 September , 2013 Hej, Jag har snöat in mig på en specifik modell av båt, Askeladden 585. Båten Den står på firma men inga garantier ges utan hänvisas till konsumentköplagen. Kapellet behöver tvättas och impregneras. Behov av bottenmålning. Ingen hydralstyrning. Ingen annan specifig utrustning följer med. Tycker dock att priset är högt om man jämför med liknande båtar. Vad tycker ni är ett bra bud för båten? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
laand 1 Postad 22 September , 2013 Hej 1) Garantier brukas nog inte ges på begagnatmarknaden. Tufft å göra detta. 2) Vilket bud? Fråga säljaren! 3) Firmor brukar inte ha med extrautrustning på båtarna (ofta förmedlingsbåtar). 4) Kapelltvätt å bottenmålning inga stora pengar, hydralstyrning är ju lite tycke smak och ofta en kostnadssak. Alla dessa 3. grejer blir inga stora prutpengar 5) Det finns ju andra Askeladden 585 på Blocket som är betydligt billigare, varför tittar du inte på dom istället? Med vänlig hälsning, Laand Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sSvensson 15 Postad 22 September , 2013 Tack för svaren. Jag bad om ett pris utan inbyte och priset sänktes med 4000kr. Jag har sett de andra på blocket men denna var den enda på firma med en optimax därav extra intresset. Det tråkiga är att man bor så långt ifrån alla, man vill helst åka och titta samtidigt som man pratar med säljaren. Får ringa säljaren och försöka komma överens om ett skäligt pris. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
laand 1 Postad 22 September , 2013 Det är lite mer pengar än till kapelltvätten, kan räcka även till bottenvåningen också. Men ingen hydralstyrning. Avvakta köpet! Det kommer/finns mer Askeladden 585! Med vänlig hälsning, Laand Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Soumi_batti 3 Postad 22 September , 2013 Jag skulle titta mer på t.ex. denna: http://www.blocket.se/stockholm/Askeladden_585_freestyle_48666196.htm?ca=22 Nyare båt (2000), nyare och större motor, Murkla Optimax 150hk. Och 65 000 kr billigare... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Funkis 143 Postad 23 September , 2013 Finn-båten här ovan har ju en point? Sedan det här med konsumentköplagen är intressant. De lilla fåtal kontrakt som jag getts tillfälle att studera har endast försökt sig på att göra inskränkningar i konsumentköplagen? Så om du får med en rimlig ändring i kontraktet som t.ex. att tiden som du har på dig att upptäcka fel börjar efter sjösättningen, ( vilket väl är en rimlig ändring ?) så är texten i lagen faktiskt inte så tokig. Ett privatköp ger ingen som helst garanti. Men... om du upplever båten som lite slarvigt underhållen så kan det ju spilla över på motorn? Är den servad, av vem, telnummer till personen ellerl verkstaden ger dig mer info. Hydrualstyrning är väl nästan ett måste? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser