Gå till innehåll
söndag 28 april 2024
Amiga

Drev

Rekommendera Poster

Hej Är det någon som vet hur det är med AQ151 SP på Maximen fart buller förbrukning m.m. Har köpt båten på land så vi har ej kunnat prova henne ännu. Det vore trevligt med lite tipps och erfarenheter av Maximen i den här klubben. !-) ?-)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej! Msåte bara fråga: Vad har säljaren uppgivit för värden på dina frågor? Hälsningar: Roddarn

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej nån sa att det var för få kaptenskor/båtägande flickor som chattar på båtsidorna... Visst har vi fått fakta av säljaren o 1.6 liter /distans o fart 18 knop. Vi tänkte lite mer känsla bakom faktan från ngn som har liknande maskin i båten. De flesta verkar ha originaldieseln kvar eller? Anneli

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej Anneli! Ja, det var nog jag som tog upp en tråd om att det kunde vara lite kul med brudar här på Maringuiden. Tjejer har säkert minst lika mycket att tillföra som oss killar tror jag. Själv kan jag inte tillföra ett enda dugg i din fråga, och jag är faktiskt lite förvånad över att du inte har fått några svar ännu...det kommer väl kanske. Okay, du har fått dina fakta från säljaren och det är ganska uppenbart att det inte är någon skönmålning som han/hon har gett dig, så bränsleförbrukningen kommer inte som en överraskning. Annars finns risken att man får sig sitt livs chock det den dagen man tar sin första provtur. Men det slipper ju du. Lycka till med den nya båten och ha en mysig sommar! Hälsningar: Roddarn

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kom förresten på ett litet tips: Det finns en sökfunktion här på Marinan. Skriv in Maxim så kanske du får några träffar....

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Sitter motorn i aktern eller i orginal motor rummet?

post-7880-1394234347,4916_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Motorn sitter i aktern direkt med drevet.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...