Gå till innehåll
onsdag 23 juli 2025
Hoogan

Färgborttagning

Rekommendera Poster

Hej,,, har nån nåt bra tips hur jag tar bort 1-komponents lackfärg,målat uppepå 2-komponents polyuretanfärg,vill få bort text på friborden,utan att slipa o lacka om,,om det är möjligt,,,? ,,,Hoogan

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Färgborttagningsmedel löser enkomp men inte tvåkomp. T ex kan du använda V-Bums från Alcro. Invänta rätt temperatur ute, smeta på, tejpa plast över, vänta en dag eller över natten. Skrapa varsamt. Tvätta, polera, vaxa.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Är det inte stor risk att 2-komponentsfärgen som du har under lackfärgen kommer att ha en annan färgton än den omkringliggande? Jag tänker på solblekning med åren... //flipbop

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej,,trodde inte att Bums fanns längre,ska se till att skaffa det,,och jodå det finns nog risk att det kommer synas en annan nyans,,men lever hellre med det än blafftexten,,som inte jag satt dit,,, Tack o bock, ,,,Hoogan

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jodå, men det är vattenbaserat och inte lika effektivt längre, men å andra sidan snällare mot dig och omgivningen. För att höja effekten kan du plasta in ytan efter påförande så att inte produkten torkar.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jodå, men det är vattenbaserat och inte lika effektivt längre, men å andra sidan snällare mot dig och omgivningen. För att höja effekten kan du plasta in ytan efter påförande så att inte produkten torkar.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...