Hoogan 0 Postad 2 Mars , 2005 Hej,,, har nån nåt bra tips hur jag tar bort 1-komponents lackfärg,målat uppepå 2-komponents polyuretanfärg,vill få bort text på friborden,utan att slipa o lacka om,,om det är möjligt,,,? ,,,Hoogan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 295 Postad 2 Mars , 2005 Färgborttagningsmedel löser enkomp men inte tvåkomp. T ex kan du använda V-Bums från Alcro. Invänta rätt temperatur ute, smeta på, tejpa plast över, vänta en dag eller över natten. Skrapa varsamt. Tvätta, polera, vaxa. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
flipbop 2 Postad 2 Mars , 2005 Är det inte stor risk att 2-komponentsfärgen som du har under lackfärgen kommer att ha en annan färgton än den omkringliggande? Jag tänker på solblekning med åren... //flipbop Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Hoogan 0 Postad 3 Mars , 2005 Hej,,trodde inte att Bums fanns längre,ska se till att skaffa det,,och jodå det finns nog risk att det kommer synas en annan nyans,,men lever hellre med det än blafftexten,,som inte jag satt dit,,, Tack o bock, ,,,Hoogan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 295 Postad 4 Mars , 2005 Jodå, men det är vattenbaserat och inte lika effektivt längre, men å andra sidan snällare mot dig och omgivningen. För att höja effekten kan du plasta in ytan efter påförande så att inte produkten torkar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 295 Postad 4 Mars , 2005 Jodå, men det är vattenbaserat och inte lika effektivt längre, men å andra sidan snällare mot dig och omgivningen. För att höja effekten kan du plasta in ytan efter påförande så att inte produkten torkar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser