Gå till innehåll
tisdag 28 juli 2026
Selco_Tobbe

Evinrude HJÄLP

Rekommendera Poster

Hej jag har nämligen lite problem med att hitta information om min motor! Det är en evinrude. Och problemet är att jag hittar ingen information om vad det är för årsmodell eller hk? Det står 25hk på kåpan men stämmer inte överens med model numret! Model nummer är 357B62c och har vart inne på marin webben men där hittar jag bara 357b62 det saknas ett C i numret!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Större risk att någon har bytt ut kåpan än att ha bytt info brickan. 

Tror inte c-et gör nån större skillnad! Hade det varit skillnad så skulle fler siffror/bokstäver skilja sig.. 

Grattis till 10 extra hk! Du kan prova att googla efter bilder på en 35hk evinrude med kåpan av och jämför med din.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack för svaret! Det du säger stämmer bra kåpan på 25:an platsar med 35:an och id brickan ser ut att ha suttit bra länge på sin plats! Har även en till fråga. Motorn har en lång rigg och jag har en selco Sportbåt som ska ha en kort rigg! Och jag lovar dig det är spännande båt färd! Har en tadens med kantra väldigt mycket vid sväng! Ser ut som om dom har byggt på riggen! Är det mycket jobb och ta bort på byggnaden och få tillbaka den till kort rigg? Med vänlig hälsning, Tobbe

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...