Gå till innehåll
måndag 08 september 2025
Aragorn

Garmin gps 421s ändrar bränslenivå när man haft liden liggande på bordet hemma??

Rekommendera Poster

Har en Garmin 421s som funkar kanon med ett litet men allvarligt problem. Flödesmängdmätaren visar rätt och nivån minskar som det ska göra, men när man efter några gånger (alltså inte alltid) kopplar in den då man ska ut och köra. ( Tar lös och hem den lämnar den inte i båten alltså ;-)) Så kan den helt plötsligt utan att jag har fipplat med något visa 10-15 liter mer i tanken än när jag stängde av den sist!? Är det någon inställning jag missat i själva gps:n eller ska jag reklamera den? Har ju inget att göra med själva givaren för den visar fel bara jag startar gps:n utan att ha startat motorn!! Tacksam för hjälp.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Låter märkligt! Däremot har jag ibland stängt av strömmen på huvudströmbrytaren med GPS'en fortfarande igång, då glömmer den bort senaste trippen dvs bränslenivå mm återgår till de värden den hade före sista turens början! Man måst stänga av GPS'em med dess egen on/off brytare för att den skall spara senaste trippens info. Kanske det som hänt för din 421'a?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ok, ska testa detta. Har använt en brytare som jag har för mätarna ibland kan ju vara det som spökar då 😳😉

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Verkar som om du har rätt Thomas-CC-Lancer :-) Nu törs man kanske lita på tankmätaren. Tack för ditt insiktsfulla svar :-)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...