stewes77 0 Postad 26 Juli , 2013 Hej!! Jag tänker köpa en mindre båt med utombordare till min son. Båten är bara 2,70 lång och har en 20hkr utombordare. Vilket kommer att göra att den hår alldeles för fort. Kan man på nått sätt strypa motorn så att den inte går så fort??? Kan man reglera gashandtaget på något sätt??? Tack på förhand// Stefan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flummo 2 Postad 26 Juli , 2013 Går alltid göra nån form av spärr så den inte kommer upp till fullgas. Hur man enklast gör beror på hur grejerna ser ut. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Phillip 0 Postad 27 Juli , 2013 En idé är att lossa och justera gasvajern så att den blir längre. I vanliga fall när handtaget är i full gas läge går motorn för fullt, men med längre vajer kan man vrida handtaget fullt men motorn går kanska bara till hälften av sin kapacitet. Hoppas du förstår vad jag menar så här en lördagskväll/natt efter några öl Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser