Gäst Bjed001 Postad 3 Juli , 2013 Köpte två st nya WEMA varvräknare till min båt, de gamla hade gett upp. Interna glapp (tror jag) som gjorde att de visade oftast rätt varvtal men sedan hoppade de runt hursom helst. Ett knack brukade räta till problemet. Men tröttnade och köpte nya. Tyvärr får jag dem inte att fungera korrekt. Allt är kopplatbefter konstens alla regler. Grå sendfrån generatorns W utgång är kontrollerad och mätarna skall gå att konfigurera utifrån detta. Men hur jag än gör får jag korrekt tomgångsvarv, men så fort jag varvar blir mätarna sega och visar absolut inte rätt varvtal. De visar för litenochbstannar vid ca 2000 varv. Jag har VP 4,3 GS bensin V6 med förgasare. De skall fånat koppla dessa till minus på tändspolen också, men jag kan inte komma åt tändspolarna då densitter för långt in under motorluckor och åtkomsten är obefintlig. WEMA's distributör i Gbg har ingen lösning, det kan ibland behövas ett motstånd på send-kabeln, men det är för att lugna ner mätarna inte tvärtom? Jag börjar bli lite trött på detta och undrar om det finns någon som har en lösning eller teori??? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lasse-L 341 Postad 3 Juli , 2013 Se: http://www.maringuiden.se/forum/;thread=504481 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser