Gå till innehåll
tisdag 05 augusti 2025
Northsea

Hämta folk nybrokajen?

Rekommendera Poster

Ska hämta upp några kompisar i Stockholm city med båten. Är det bara färjor som får gå in i nybroviken till kajen eller får man gå in och hämta folk där?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det är mycket båt på det stället men när en färja just gått finns det ganska gott om tid. Hur mycket avslöjar turlistan om det finns nån.

Säkrast att ha koll med handen på starten.

Har legat där medan frugan handlade. Ganska nervöst var gång en båt styrde mot mig men klarade nog en timme utan att ha flyttat mig.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Att göra en studs på några sekunder för att hämta eller lämna är inget problem någonstans i Stockholm vad jag märkt. Ha koll och utkik på övrig trafik bara.

Parkera medan man tar en öl med polarna för att sedan strosa ner till båten? Tveksamt. Då blir det närmaste Navishamnen på Djurgården.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det finns flera anlagda båthållplatser i city som är till för kortare besök med fritidsbåtar. Den närmast Nybroviken ligger en liten bit ut längs strandvägen.

Karta finns på: http://www.stockholmshamnar.se/Karta/

Observera att vissa hållplatser bara är tillåtna för yrkestrafik (t.ex. Nybroviken). Info angående varje hållplats finns på sajten jag länkat till.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...