Gå till innehåll
måndag 24 november 2025
Rockyhund

Hur många långt/timmar har båten gått?

Rekommendera Poster

Hej

Är på väg att köpa en Orrskär 27a. Den jag kikar på just nu är från -79 och har en Volvo penta diesel motor.

Nu till frågan hur långt/timmar har den gått när det står 84942 och tvåan är röd?

Tack på förhand.

Chrille

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

VAR står det?

Om det är på loggen så indikerar det att båten har seglat 8494,2Nm sen senaste nollställning.

Om det är motortimräkanaren indikerar det att motorn har gått 8494,2h, men det låter lite mycket.

/B

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Timmräknare ellr distanslogg

Är det distanslogg så bör det ju betyda 8494 distansminuter vilket ju innebär ca 250 distansminuter/år och är väl inte nåt anmärkningsvärst

Är det timmar så kan det ju betyda 3 - 5 000 distansminuter/år vilket jag tycker är ganska mycket och nog inte så troligt.

Är motorn från 1979 kan den ju ha sett sina bästa dagar, men kan också gå ytterligare i många år.

Bytte ut min VP MD11C i fjol. Motorn fungerade skapligt, men det var kringutrusning som började ge upp. Motorn hade inget backslag utan en hydralpump och en hydralmotor svarade för drivningen av proppellern och det var nåt i hydralsystemet som inte var helt tillfredställande.

post-945-1394237518,4252_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...