lupo 0 Postad 14 Februari , 2005 Hjälp mig! I vilket bolag tecknar jag en bra och billig försäkring för min nya båt ?-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ringhede 6 Postad 14 Februari , 2005 Beror på båt, pris, motorstorlek och var du har den. Prova med flera bolag. Har själv Atlantica och är nöjd med deras priser Finns liknande trådar här på forumet, kika gärna på någon av dem. mvh Roland Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
lupo 0 Postad 14 Februari , 2005 Jag tackar :-tackar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Roddarn 1 Postad 14 Februari , 2005 Hej lupo! Bara av nyfikenhet: 1: Vad är det för båt? 2: Har du ingen lust att bli medlem i Maringuiden? Du är välkommen! Ta in offert från de olika f-bolagen och jämför. Men jämför inte enbart de ekonomiska siffrorna. Viktigt är även andra aspekter, som snabbhet i hanteringen när du väl behöver dem som bäst (vid stöld, skada mm) och andra små men viktiga detaljer. Själv har jag Atlantica. Är mycket nöjd hittills bortsett från prisläget som gäller samtliga f-bolagen i stort. Hälsningar: Roddarn Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Björn Postad 15 Februari , 2005 Ett tips! Kolla hur försäkringsbolaget skriver ner värdet på din båt. Ekonomer(!) räknar med ekonomisk livslängd på materielen. Får du en skada som kostar X kr att reparera får du bara ersättning för restvärdet oavsett om materielen var i gott skick innan skadan.(Ruttet!) Har båten några år på nacken kan det betyda att du får betala större delen av kalaset själv. Det är lätt att bli lurad av F-bolagen om man inte studerar det finstilta. Lycka till! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst BerraS Postad 15 Februari , 2005 Hej Jag kan rekomendera IF, Har min båt försäkrad där, hadde stöld o skadegörelse på min båt nyligen, var inga problem med dom.. Hela ärendet va klart på 3 dar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
DeLorean 0 Postad 15 Februari , 2005 Hej... Snacka om flyt....(ursäkta den dåliga vittsen) Jag har bråkat med mitt bolag sen September, jag har inte fått ett vettigt svar ännu. Det senaste jag hörde var att jag skulle få 15 000:- och behålla båten, men det verkar inte rimligt för mig...jag har ingen möjlighet att renovera motor dra ny el och köpa nya instrumät och ett kapell för de pengarna.....för att inte tala om allt jobb man får lägga ner dessutom. (Har trygg hansa) //Reine Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser