Gå till innehåll
söndag 28 april 2024
Bergius

Solöklubbens första träff!

Rekommendera Poster

Vänner och entusiaster! Vi blir fler och fler och vårt sällskap uppgår snart till 40 båtar. Hoppas ni alla fått matrikeln och att rätt uppgifter om er och båten är korrekta. Annars slänger ni iväg ett mail. Några punkter för idag: 1 En av sommarens eskader kommer ske i samband med att KSSS fyller 175 år. Firandet för detta sker med ett jätteevenemang i Saltsjöbaden, Stockholm. Vi är såklart där och representerar Storebro Solö. Håll utkik efter datum och detaljer som rör hela evenemanget på www.ksss.se. Solöklubben informerar dig naturligtvis om tid och plats framöver vad gäller vår träff. 2 Hemsidan snickras ihop med början på lördag, klar hoppningsvis för test i slutet på februari. 3 Klubbmöte i Stockholm i mars. Vi träffas på Sjöhistoriska Museet lördagen 19:e mars kl 12.30, för att kl 13.00 följa med en allmän visning av museet. Därefter sätter vi oss på Cafe i lä och äter lunch och lär känna varandra. Eventuellt diskuterar vi hur vi vill att våren och sommaren ska se ut vad gäller träffar och gemensamma turer. Det kommer också finnas möjlighet att betala medlemsavgiften, som är satt till 150 kr per båt och år. Vi kommer även lägga fram några förslag på en klubbflagga. Har ni egna förslag tar ni gärna med dem. Gällande våra vänner i landet är det kanske bra om de som bor i närheten av varandra möts eller kontaktar varandra den lördagen också, till exempel de som bor i Örebro. Naturligtvis är långväga gäster mer än välkomna till Stockholm, men vi har alla förståelse för att resvägen sätter käppar i propellern för er. Ni har alla matrikeln - kika vem som bor i er närhet och kontakta dem om ni vill. Det var allt för stunden! Väl mött i mars! Andreas, Maria, Markus och Anna

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det har blivit ändringar i schemat. Träffen börjar klockan 11.00 i kafe i lä. Sen kan dom som vill deltaga i rundvarndringen. Vid träffen kommer Art Directorn och formgivaren Lars Olsson att deltaga. Han kommer att visa upp sina tavlor som går att köpa på plats till ett reducerat pris. Här är Lars egna ord: Jag heter Lars Olsson och är Art Director och formgivare, dessutom är jag träbåtstok av rang, med egna MYS-båten Soraya. Jag har sen ett år tillbaka producerat grafiska blad och annan nautika under konceptet Svenska Klassiker. Många har frågat om jag inte planerat att göra Solö, och nu är den äntligen klar. Det blev en Solö av -54 års modell! De nya serien tavlor är framtagna i en mycket liten upplaga, bara 100 numrerade och signerade blad. Bladen är monterade i syrafri passepartout och bakstycke, glasade och ramade med svart trälist, formatet är 50x40. Det är bara att hänga dem på väggen och njuta! Motivserien består av Einar Runius Solö och Vindö, en campingbåt ritad av CG Pettersson för Gösta Berg samt en klassisk ruffbåt av Ruben Östlund. Solön kommer inte att finnas ute i handeln bland mina andra tavlor, utan de 100 bladen går bara att köpa direkt av mig. På träffen kostar en Solötavla 800 kronor mot normalt drygt 900. Jag kan tyvärr inte ta plastkort utan bara kontanter, därför gäller det att vara väl förberedd... Välkomna. Hälsningar Lars

post-6012-1394234347,8996_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...