Gå till innehåll
torsdag 21 augusti 2025
Carper

Någon som söker en besättningsman?

Rekommendera Poster

Hej,

är intresserad av att göra en jorden runtsegling om några år men skulle behöva mer erfarenhet av långfärdsseglingar innan jag ger mig iväg, så min fråga är om någon söker en besättningsman från/via England och vidare till Sverige? Anledningen att det är från England är att jag bor här för tillfället men kommer flytta hem någon gång innan sommaren.

Mvh Calle

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Välkommen till forumet.

Jag vet inte vad du lever för liv i England men om du går på pub skulle jag pröva att gå till närmaste Yacht Club och kolla läget.

Ofta finns det någon som vill lära ut eller bara ha  en extra gubbe med när dom själva är ute och seglar.

Erbjud dig att hjälpa till med sjösättning eller annat underhåll,så kommer säkert någon inse att du är av rätta virket.

Det kan ju vara bra att lära sig lite av varje runt båtar om du har funderingar på att segla långt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack så mycket!

Bor för tillfället i Liverpool som ligger vid kusten så det ska nog inte vara några större problem att hitta någon Yacht club, tack så mycket för tipset och ska kolla upp det:)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har varit inne och tittat där men tyvärr är det inte många som söker besättning mot Skandinavien.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...