moltas 25 Postad 6 Januari , 2013 Hade tänkt bättringsmåla/måla om drev och sköld. Kollade på VP:s sida. Det fanns sprayfärg men det var sjutton vad dyr den var. 235 kr. för en sprayburk. Finns det alternativ till det priset eller är Volvos färg så bra och speciell? /Moltas. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
moltas 25 Postad 7 Januari , 2013 Fanns ingen annan bra färg som konstant tålde salt/bräckt vatten så det fick bli Pentas sprayfärg. Två st. 460 kr med lite prut! /Moltas. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 7 Januari , 2013 Ja, helt klart lite prut, 10:- eller 2,1%, men det är väl signifikativt för just Penta..... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flintstone 5 Postad 7 Januari , 2013 Två burkar räcker fint till ett drev inkl. sköld så knappa femhundringen tycker i alla fall jag att det är värt. Speciellt om drevet inte är målat med någon annan färg tidigare, då vet man ju att den nya färgen fäster och är bra! Mvh Fred Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
moltas 25 Postad 8 Januari , 2013 Jo, flintstone, när jag funderat lite till så hade jag samma tankar. Priset till trots, så måste jag säga att den täckte förvånansvärt bra och turbo på torktiden. Det tog inte många minuter förrän den var torr! Däremot luktade den f-n! /Moltas! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kawa 26 Postad 9 Januari , 2013 Har färgen nåt namn (beteckning)? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
moltas 25 Postad 9 Januari , 2013 Den kulören jag använde har art.nr. 1141575. Kalla den för ljusgrå. Sen finns det två kulörer till. Blågrå, art.nr. 1141567 och en som dom kallar vit, art.nr. 1141560. /Moltas. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser