Gå till innehåll
fredag 26 april 2024
Capitan

Import av båt från USA. Fortsättning

Rekommendera Poster

Då tråden låstes så kör ja vidare här. Gillar inte att inte kunna få svara för mig efter påhopp

 

Först o främst. Skälet till att jag gärna talar båtimport så är det för att jag har väldigt mycket kunskap i det ämnet.

När då Soumi_batti/AgatonSax påstår en sak om hur båtimport går till som är i de flesta fall helt felaktig så rättar jag han gärna för att informera intresserade med riktigt fakta.

Att sen Boats International dyker upp är pga att jag känt de i många år. Kan inte kommentera specifika båtaffärer men har sett mängder av deras sålda båtar komma till Sverige och även träffat köpare då jag säljer båttillbehör och tidigare även körde kranbil.

Säljer man båtar bilar eller liknande i flera år så är det självklart att det finns enstaka kunder som inte blir nöjda.

 

Nej Boats Int har inget kontor i Sverige. Varför skulle de ha det när dom håller till i Florida. Sverige är bara en del av deras marknad.

 

Vendetta och endast ett fall jag försvarat beror helt enkelt på skiten och historien Soumi_batti/AgatonSax kommer med ändras från gång till gång. Årtal stämmer inte med de personer som jobbade på företaget då osv. Ena stunden så påstod han att han skulle betala till nån polsk flickvän. Nästa stund till svenskt konto för senare i historien betala till USA.

När man kommer med fakta så får man personangrepp mot sig. Säger en del om intelligens för övrigt.

Historien är som Hemingway var inne på för dum för att vara sann.

 

Gör man på rätt sätt så är inte en affär från USA riskfylld. Dock är det ingen större idé idag med tanke på priserna i Sverige.

Bästa köp av amerikansk båt är ändå en sötvattensbåt från norra sjöarna i USA men de priserna vill sällan svenskarna betala

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Capitan lägg ned. Att du är direkt eller indirekt länkad till Boats.de:s verksamhet framstår som uppenbart.

För övrigt finns det redan en tråd om just dem, där en del inte alltför positiva erfarenheter framkommer, bl.a. någon som fick sin båt söndersågad för att få in den i containern.

Men skit i det. Låt Svensson testa själva vetja. Än idag ligger ett tiotal boats.de båtar på Blocket, så det är ju bara att köpa på. Gratis rostgaranti ingår. (=garanterat rostig alltså). Och en hissnande upplevelse utlovas. Tycker man att vardagen är litet trist och grå får man här möjlighet till att uppleva spänning på en helt ny nivå.cool

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...