Gå till innehåll
måndag 29 april 2024
Northsea

Servicenivå Marina

Rekommendera Poster

Hej, har fått en offert på vinterförvaring från en Marina som jag läser under helgen.

De har lagt in kostnader för polering av däck och fribord. Då jag föredrar att göra jobbet själv är jag inte intresserad av att betala för det.

Sak höra imorgon med dem om det går att välja bort. Men hur ligger det till - kör vissa marinor detta upplägg att du måste låta dem polera däck och tex måla botten?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Japp, vissa marinor kör bara helhetskoncept vilket innebär att du inte får göra någonting själv.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst 2012

 

Man kan såklart välja bort vad man vill. Å andra sidan vill inte marinan ha båtägare springande där i deras lokaler för att utföra jobb som båtägaren är för snål för att låta marinan göra. Vi har valt att låta vår marina ta bottenmålning och vinterkonservering. Visserligen ingår tömning av vattentankar, septiktank och varmvattenberedare men det jobbet gör vi själva. Vi betalar och orkar inte dividera. Underhållsladdning av batterierna ingår också men det har vi själva koll på.

Polera och allt annat dötrist gör vi själva smiley

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Där jag frågat så skall dem göra rubbet... 

Har därför valt bort sådana marinor och gör allt själv.. så vet man att det blir gjort ordentligt. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...