Rauno 0 Postad 28 Januari , 2005 Hej Jag har en båt, ca 4.2m lång, men jag är osäker på båt fabikat/modell. Jag tycker den liknar Ockelbo T14, men jag tycker att aktern inte stämmer. Finns det nån i detta forum som kan hjälpa mig. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
elanen 0 Postad 28 Januari , 2005 Är helt klart en finnsport 420. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bossee 11 Postad 28 Januari , 2005 Japp, en Finnsport 420 måste det vara. Kolla på 4 bilder här (dock troligen lite nyare årsmodell el renoverad): http://www.arnesfritid.se/begboats.html (Bild 1 - 4) Kolla t ex på fördäcket och upphöjningen där, rutan och uppbyggnaden nedanför rutan - stämmer precis på din båt så skrovet är garanterat en Finnsport. Hade själv en Finnsport (men en 540 HT från 1979) förr. Rejäl båt där de verkligen inte snålat på plasten... gick hyfsat i sjön. Finnsport togs in till Sverige av Hyrwall Marin i Borås när det begav sig. Tror de säljer kapell till båtar bl a Finnsport fortfarande (men heter i så fall Hyrwall Nordica idag). Finnsport tillverkades av Fibå Boats ursprungligen i Finland men upphörde nån gång på 1980 talet tror jag. Men i Ryssland finns ett företag som gissningsvis kommit över formarna till båtarna för de tillverkar(de?) en handfull Finnsport kopior, dock inte 420 modellen såvitt jag minns när jag kollade på deras hemsida en gång. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser