Jocke-SeaRay 13 Postad 7 September , 2012 Jag skall hjälpa en kompis att ta bort et B3 drev , har aldrig gjort det tidigar . Jag har för mig att det va något specielt med växelvajer in till drevet ?! Kan man få några tips så blir jag glad :-) Dom drev jag kan är Aphla 1 och även volvo/cobra sx , så med dessa är det inget problem . ...Just de , propparna skall också bort , vad behöver jag veta om det ? Stort tack på förhand Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
crabfish 62 Postad 7 September , 2012 Kanske detta kan vara till hjälp? Del 1 Del 2 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jocke-SeaRay 13 Postad 8 September , 2012 Den va bra , tack ! Men nu detta med propparna , vad behöver tänka på när tar bort db propparna ? Är det som vanligt med en planka som mothåll och en hylsa på skaft , bara lätta på muttern och dra ut dom ..... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
crabfish 62 Postad 8 September , 2012 Du behöver två hylsor annars verkar det vara samma tillvägagångssätt. http://www.thehulltruth.com/boating-forum/70680-bravo-3-prop-nut-removal-help-please.html#b Även beskrivet mer på sidan 68 http://www.mercurymarine.com/_media/pdfs/serviceandwarranty/sterndrive-models/Non-EC/90-899883179-Maint.pdf Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jocke-SeaRay 13 Postad 8 September , 2012 Tusen tack ...och trevlig kväll :-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
crabfish 62 Postad 8 September , 2012 Detsamma önskas. Rätt så seg nu efter att tagit upp min båt med kran. Högtryckstvättat. Servat inkl. konservering och kört båt på trailer till vinterförvaring utomhus och byggt ställning samt på med press i blåsten. (10-15 m/s) på västkusten. Plockade bort proppen men det är en enkel på ett Alpha One drev så det gick snabbt. Men nu är det klart och båten kan vila till våren. Tog med en 5 literer dunk med bensin som legat i båten i 5 år. Ska analyseras och testköras i snöslungan till vintern. Snöslungan är jäkligt grinig och dålig soppa kommer säkert ge resultat. Återkommer med resultat. Hoppas det löser sig med Bravo 3 jobbet för dig. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser