Wake155 0 Postad 18 Juli , 2012 Var och kikade på en båt igår men en penta v8a och 290 drev Motorn gick kanon och gick upp till 60grader upp till 2000 varv sen när man skulle upp i plan tog det inte lång tid innan det steg upp mot 90grader och då drog jag av på gasen, limporna blev riktigt varma oxå.Sen tog det inte lång tid innan den var nere på 60grader igen. Tog bort locket till impellern och den såg hel ut, tog aldrig ut och kollade på den, på med locket och rev bort termostaten istället. Då blev motorn runt 40 grader kanske under 2000 varv och limporna inte helt iskalla, drog upp den i plan och tempen skenar igen och limporna varma! Utan termostat ska väl motorn vara rätt isall väl? Vad kan det vara för fel Kan impellern vara hel men kyla dåligt, kan den slira på axeln? Kan det vara täppt på vägen från drevet in till impellern? Kan vattenpumpen vara kass? Kan limporna vara upprostade och igensatta? Jag vill nästan ha det till impellern på nåt vänster iochmed limporna inte kyls riktigt Tacksam för hjälp och tips!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rollen 585 Postad 20 Juli , 2012 Kan vara slangen mellan drev och sköld, som inte sitter monterad riktigt. Vissa kopplar bort slangen på drevet när de konserverar på hösten. Kanske har man glömt att sätta tillbaks den. Eller också kan slangen ha delaminerat invändigt, och täpps till vid högre varvtal. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Wake155 0 Postad 31 Juli , 2012 Helt riktigt, det var slangen som släppt mellan sköld och drev Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser